איך זה לגור במגדל: שלוש בעיות עיקריות

איך זה לגור במגדל: שלוש בעיות עיקריות

בישראל בשנים האחרונות יש בנייה מואצת של מגדלים וגורדי שחקים שמטרתה ליצור עוד יחידות דיור לכמה שיותר אנשים.

עם המעבר מבתים נמוכי קומה למגדלים, נוצרו צרכים אחרים שגרמו לכך ששיטות ישנות בכל מיני תחומים כבר לא מתאימות. בכתבה הבאה נדבר על שלוש בעיות עיקריות כאשר גרים במגדל.

 

בעיה עיקרית ראשונה – ניהול כספי וועד בית

בעבר הלא רחוק, עשר, חמש עשרה שנים אחורה, הבניינים היו קטנים יותר וכמות הדירות פחותה. אחד הדיירים היה מנהל את הנושא של וועד הבית  ודיי בקלות.

כיום, כאשר יש יותר ממאה דיירים, הנושא הזה קשה יותר ומצריך ניהול חיצוני שעולה כמובן כסף. כך במגדלי דירות, בנוסף לעלות השכירות הגבוהה, יש לקחת בחשבון גם את דמי הניהול.

דמי הניהול ניתנים לחברה חיצונית שמנהלת את כל נושא הכספים במגדל ובין היתר גם את התחזוקה שלו מבחינת ניקיון ומערכות משותפות לכל הדיירים.

לעיתים יש בזה נוחות מסוימת, אך יש לזה גם מחיר כספי יחסית גדול. 

 

בעיה עיקרית שניה- מערכת דודים משותפת

בבתים משותפים גגות הבניין קטנים מידי כדי לשים לכל דייר דוד שמש פרטי, לכן השיטה הנפוצה כיום היא התקנה של מערכת דודים משותפת. מערכת כזו כוללת קולטנים משותפים וצינורות מים משותפים.

בקיץ, הצינורות מתחממים בעזרת קרני השמש, ובחורף בעזרת הדוד החשמלי, אז מה הבעיה בעצם? הצינורות המשותפים מחוברים לדודים הקטנים ואינם מופרדים מהם, בימי החורף, מים קרים מהצינורות חודרים אל הדוד החם ומקררים את המים, כך למעשה הדיירים בדירות מחממים את המים שוב ושוב וצורכים הרבה חשמל.

לבעיה זו יש פתרון יעיל כיום שנקרא מערכת פקחום, מערכת שיוצרת שסתום חשמלי בין הדוד לצינורות ופועלת באופן עצמאי כך שרק כאשר יש מים חמים בדוד, השסתום יופעל. 

 

בעיה עיקרית שלישית – הסכמה פה אחד

במגדלים עם המון דיירים כל סוגיה שיש להחליט עליה הופכת לאירוע קריטי, כי למעשה יש צורך בהסכמה כוללת של כל הדיירים יחד.

אם יש צורך להחליף מערכת מסוימת בבניין, על כל הדיירים לחתום ומספיק שיש אחוז מסוים שלא מעוניין במערכת, הסוגיה תיפול ולא יוכלו להתקין אותה.

זה באמת לא פשוט והרבה פעמים זה מביא להמון חיכוכים. אחת הדרכים להעלות נושא מסוים במגדל דיירים היא בעזרת קבוצת הוואטאפ של המגדל, בה נמצאים כל הדיירים שיכולים לומר את דעתם, גם זה מתכון לחיכוכים לפעמים. 

לסיכום, לגור במגדל עם כל כך הרבה דיירים זה לא תמיד דבר פשוט. מי שגר במגדל כזה יצטרך להתרגל לחיות במשותף ולהחליט החלטות משותפות יחד בקשר לכל החללים המשותפים לכל הדיירים.

בעניין זה מומלץ תמיד להתנהג בכבוד אל שאר הדיירים ולנהל דיון פורה ונעים המונע חיכוכים מיותרים.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
צוות האתר

צוות האתר