איך מנקים דוד שמש?

תחזוקת דוד השמש חשובה מאוד על מנת לשמור על התקינות שלו לאורך זמן ויש לבצע ניקיון זה אחת לשנה. את הניקיון ניתן לבצע בעזרת איש מקצוע, אך חשוב שתדעו שבעזרת מספר כללים פשוטים, גם אתם תוכלו לנקות את הדוד שלכם ודיי בקלות. בכתבה הבאה אנו נסביר איך מנקים דוד שמש באופן פשוט ומקצועי.

 

למה חשוב לנקות את הדוד אחת לשנה?

דוד השמש שלכם הוא אחת ההמצאות היותר שימושיות בישראל ולמעשה אתם משתמשים בו מידי יום עבור חימום המים בבית.

בחימום של מים יש תוצאת לוואי שנקראת אבנית. בכל חימום מים נוצרת אבנית שמצטברת על אזורים שונים בדוד שלכם.

הצטברות יתר של אבנית על אזורי הקולטנים, גוף החימום והפלאנג' חוסמים את המעבר התקין של המים ובשלב מסוים גורמים לתקלות רבות כמו שריפה של גוף החימום מיתר מאמץ לחמם את המים שחסומים באבנית, חסימה של צינורות המים וחסימה של הקולטנים. כל אלו יחד מחבלים במטרה המרכזית של הדוד, לחמם את המים שלכם. מסיבה זו, אתם חייבים לנקות את הדוד שלכם מאבנית אחת לשנה וכך לשמור על התקינות שלו.

 

איך מנקים דוד שמש בעזרת מטלית וחומר מסיר אבנית?

לפני שניגשים לפעולת ניקוי דוד השמש, יש לנקוט קודם במספר פעולות בטיחות. תחילה חשוב לנתק את החשמל המחבר את הדוד למפסק החשמלי בבית ושנית יש לדאוג שהדוד ריק ממים.

לאחר שביצעתם פעולות אלו, כעת ניתן לעבור לכללים הפשוטים שבאמצעותם תבינו איך מנקים דוד שמש בקלות. לפני שתתחילו בפירוק החלקים, תדאגו שיהיו ברשותכם מטלית וחומר מסיר אבנית שניתן לרכוש בכל חנות לחומרי בניין.

האזורים הראשונים שתנקו יהיו הפלאנג', תחתית הדוד ומסביב לגוף החימום. כדי להגיע לתחתית הדוד, יש לפרק את הפלאנג'. לאחר שניקיתם את האזורים הללו, מובטח לכם שקט מתקלות אבנית לשנה הקרובה וגם חימום טוב יותר של המים.

חשוב לציין כי הוראות אלו לניקוי הדוד מתאימות עבור דודי שמש בבתים פרטיים, בבנייני דירות יש מערכת דודים משותפת ושם פתרונות הניקוי הם שונים. על דודי שמש בבניינים משותפים ופתרונות חכמים לחימום טוב יותר של המים תוכלו לקרוא בעמוד הבא: https://pakahom.com

 

ניקוי הקולטנים בדוד שמש

תפקיד הקולטנים בדודי שמש הוא לקלוט את אור השמש ולהפוך את האנרגיה הזו לאנרגיית חום שבאמצעותה יתחממו המים שבדוד.

כאשר הקולטנים שלכם מלוכלכים מאבנית, אבק או כל דבר שחוסם אותם מקליטה מלאה של אור השמש, המים של הדוד שלכם מתחממים חלקית. על מנת לקבל את מלוא היכולת של הקולטנים עליהם להיות נקיים. ניקוי טוב של הקולטנים נעשה באמצעות מטלית, סבון כלים ומים

. את הקולט מנקים בדיוק כפי שהייתם מנקים את החלון בבית שלכם. עליכם לקרצף מעט עם הסבון ולאחר מכן לנגב עם מטלית לחה.

לסיכום, כל דוד שמש זקוק לניקיון חד שנתי על מנת שיעבוד באופן תקין וללא תקלות. ניתן לבצע את הניקוי בעזרת איש מקצוע או לקרוא את הכללים הפשוטים שהזכרנו כאן על איך מנקים דוד שמש ולבצע את העבודה בקלות בעצמכם.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
צוות האתר

צוות האתר