שוב חטפתם אקנה לפני היציאה? כך תזהו ותמנעו ממנה

שוב חטפתם אקנה לפני היציאה? כך תזהו ותמנעו ממנה

פצעים בפנים רגע לפני שיצאתם לבילוי או הופעה

ודאי קרה לכם שממש רגע לפני שיצאתם לבילוי או הופעה, התארגנתן, התאפרתן ומול המראה מופיע לו פתאום פצעון או מספר פצעונים. זהו רגע מבאס מאוד ולא תמיד ניתן להסתיר את הפצעון בעזרת מייק אפ, גם אם מדובר במייק אפ ממש טוב. לעיתים לא מדובר בפצעון אחד, אלא במספר פצעונים ואתם יוצאים לבילוי שלכם או ההופעה עם פנים מחוצ'קנות. זה מצב בהחלט לא נעים שודאי תרצו לטפל בו. במאמר זה אנו נסביר לכם על סוגי הפצעים ודרכי הזיהוי שלכם ואיך נכון לטפל בהם.

דרורה שמואלי מסבירה על סוגי האקנה השונים

דרורה שמואלי היא קוסמטיקאית רפואית מוסמכת והיא מסבירה כי יש לסווג את הפצעים לשני סוגים. הסוג הראשון הוא פצעים חד פעמיים אשר אינם חוזרים והסוג השני הוא אקנה שמגיע מתנודות הורמונאליות. פצעים אשר מגיעים מידי פעם אינם בעיה גדולה, הם מתייבשים ולרוב אינם משאירים צלקות.

פצעי אקנה ממקור הורמונאלי הם פצעים אשר נשארים לזמן ממושך, לעיתים פצע אחד עובר ומיד במקומות מתפשט פצע חדש או מספר פצעים אשר ללא טיפול קוסמטי רפואי עלולים להשאיר צלקות רבות לאורך זמן. על מנת להימנע מכך, יש מספר דרכים לטיפול ומניעה של פצעים מסוג זה ולאחר מכן טיפול משלים לניקוי צלקות שהצטברו בעור הפנים או הגב שאלו המקומות הכי נפוצים לפצעי האקנה.

מה לעשות על מנת להימנע מפצעים בפנים?

על מנת להימנע מפצעים בפנים יש לשלב מספר עקרונות חשובים. הראשון הוא לשטוף את הפנים בסוף כל יום משאריות הלכלוך, השומן והאיפור שאספנו לאורך היום. הדבר השני והחשוב ביותר הוא לא לחטט בפצע קיים.

חיטוט בפצע קיים עלול ליצור זיהום במקום וליצור צלקת מיותרת. דבר נוסף וחשוב מאוד הוא לדאוג למייק אפ על בסיס מים שאינו עמיד וחוסם את הנקבוביות. חסימת הנקבוביות יוצרת פצעים מיותרים, כמו כן, שימוש בתכשירי שיער שומניים, גם הוא חוסם את הנקבוביות באזור המצח ויוצר פצעים מוגלתיים וכואבים במיוחד.

מהו אקנה הורמונאלי?

אקנה הורמונאלי הם למעשה פצעים אשר היווצרותם מושפעת מתנודות בהורמונים בגופנו. כאשר יש פרץ של הורמונים כמו בגיל ההתבגרות או בכניסה של אישה להריון, הם ישר משפיעים על עור הפנים ויוצרים עליו את פצעים ההורמונלים.

ההורמונים אשר מציפים את הגוף גורמים ליצירת שומן אשר יוצא החוצה דרך נקבוביות העור ונראה על גופנו כפצע. הטיפול נגד אקנה הורמונלי משתנה בין אדם לאדם בשל סוג העור השונה וכמות הפצעים שיצאו. כאשר תלכו למכון טיפול רפואי איכותי, יאבחנו את סוג העור שלכם ויתאימו עבורכם את הטיפול הנכון ביותר לעורכם. כמו כן, ידאגו לטיפולי מניעה וטיפול בצלקות שנוצרו כתוצאה מפצעי האקנה שכבר יצאו.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
צוות האתר

צוות האתר