מהו עיבוד שבבי בטכנולוגיה מתקדמת?

מהו עיבוד שבבי בטכנולוגיה מתקדמת

עיבוד שבבי בעבר היה שייך לעולם התעשייה והיה נעשה באמצעות מכונות גדולות שהיו מופעלות על ידי אדם. מכונות אלו קיימות גם היום, אך יש להן חלופה מתקדמת טכנולוגית שמשלבת עבודת מחשב.

עבודת המחשב מביאה את תוצאות העיבוד שבבי לרמה גבוהה מאוד והן נעשות בעיקר כאשר זקוקים לחריטה וכרסום.

 

מהם שירותי חריטה וכרסום בעיבוד שבבי?

בעולם קיימים מוצרים מסוגים שונים. המגוון של המוצרים נעשה גם באמצעות העיצוב שלהם. עיצובים נעשים על חומרים שונים כמו עץ, מתכות, פלסטיק וזכוכית והצורות שלהן נעשות באמצעות שירותי חריטה וכרסום.

הלקוח או החברה מגיעים למפעל ומסבירים את התכנון של המוצר, לרוב לתכנון יש תכנית ביצוע מסודרת. את התכנית של הלקוח הופכים לתכנית ממוחשבת מראש שמפעילה את המכונה ויוצרת את השבלונה המדויקת של המוצר.

כך למעשה מתבצע עיבוד שבבי של שירותי חריטה וכרסום ממוחשבים. 

 

אלו מוצרים נעשים באמצעות עיבוד שבבי?

כמעט כל מוצר כיום שזקוק לחיתוך וכרסום של צורות נעשה באמצעות עיבוד שבבי. כך לדוגמא, דלת של ארון מטבח בעיצוב כפרי היא דלת שיש בה חריטה מרובעת הנעשית על עץ או פולימר מסוגים שונים.

את החריטה תעשה מכונת cnc שיוצרת חיתוכים ממוחשבים, כך שכל הדלתות יקבלו חריטה זהה. גם חלקים ממש קטנים של פרזול לדוגמא, נעשים באמצעות חריטה וכרסום ולמעשה כל מוצר כיום כמעט זקוק לשירותים של עיבוד שבבי במכונות שונות.

 

איפה ניתן לעשות כיום עיבוד שבבי?

עיבוד שבבי ניתן לעשות כיום במפעלים ובתי מלאכה המחזיקים מכונות לעיבוד שבבי.

יש מפעלים שמתמחים בסוג אחד של עיבוד שבבי הכולל מכונה אחת, יש כאלו המתמחים בעיבוד שבבי מסורתי עם מספר מכונות המופעלות על ידי אדם ויש מפעלים כמו המפעל של יצחק סוסתיאל, שמתמחים גם בייצור מסורתי וגם בעיבוד שבבי ממוחשב.

במפעל זה ניתן לתת תכנית, להכניס אותה למחשב המכונה ולייצר את המוצר באופן מדויק. 

 

עיבוד שבבי – מאב טיפוס לפס ייצור

כל מוצר מתחיל באב טיפוס שלאחר מכן יוצרים פס ייצור שלו. כך זה גם בעיבוד שבבי, אך יש מפעלים שהשירות שהם נותנים הוא רק יצירה של אב טיפוס ויש מפעלים שנותנים שירות של פס ייצור מלא כאשר יש אב טיפוס מוכן.

ניתן למצוא כיום מפעלים שעושים גם וגם, לרוב אלו מפעלים גדולים שעוסקים בעיבוד שבבי בכל השיטות.

 

באלו תחומים משתמשים כיום בעיבוד שבבי?

את העיבוד השבבי ניתן לראות בתעשיות מגוונות. ענף הרפואה משתמש בעיבוד שבבי לייצור מכונות רפואיות, ענף הטייס משתמש בעיבוד שבבי לייצור של כל חלקי המטוס.

ענף האלקטרוניקה משתמש בעיבוד שבבי כדי לייצר חיתוך של חוטים ואביזרים קטנים למכשירי חשמל וגם עולם הטקסטיל והעיצוב. למעשה כיום אין כמעט תעשיות וענפים שלא משתמשים בעיבוד שבבי.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
צוות האתר

צוות האתר